Winkelwagen Nu bestellen 0 artikelen (€ 0,00)

Retour en garantie

Er kunnen meerdere redenen voor u zijn om een product of gehele bestelling te retourneren. De reden voor retourneren kan bepalend zijn voor de procedure. We verzoeken u vriendelijk om onderstaande procedures goed door te lezen, zodat uw retourzending goed en snel kan worden afgehandeld.

Indien er toch nog onduidelijkheden zijn dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Retourneren

Voor het retourneren zijn de volgende voorwaarden van kracht:

  • Wij raden u aan om een gedegen omverpakking te gebruiken die om de originele verpakking van het product heen zit, indien redelijkerwijze mogelijk. Bijvoorbeeld de originele doos waar het product in geleverd werd. We willen u ook adviseren om geen stickers en/of andere biljetten op de originele verpakking te plakken en/of te schrijven op de originele verpakking.
  • Wanneer u het product terugstuurt, omdat het niet het juiste product is, moet het product in onberispelijke staat zijn. Dit houdt in dat de volgende kenmerken niet mogen voorkomen; "Verscheurde of ontbrekende foliën, beschadigde dozen (plak geen stickers en schrijf niets op de verpakking!), viezigheid of krassen op het product, ontbrekend piepschuim in de verpakking of deuken in de originele verpakking leiden tot een waardevermindering van het product, piest.nl in rekening zal moeten nemen."
  • U dient bij de retourzending een ingevuld retourformulier te voegen met de reden van uw retourzending en daarbij uw NAW gegevens. U kunt het retourdocument (in de doos) hier downloaden: retourdocument

Uitgesloten van retour

  • Producten die door piest.nl tot stand zijn gekomen in overeenstemming met specifieke specificaties van u als klant zijnde.
  • Gebruikte artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden: bijv. alle oordopjes en in-ear hoofdtelefoons. Tenzij het om een ongeopende verpakking gaat.
  • Geopende blisterverpakkingen.

Uitgesloten van garantie

  • Producten die schade hebben als gevolg van ondeugdelijk gebruik.
  • Producten die schade hebben als gevolg van slechte verpakking tijdens transport naar piest.nl
  • Producten met vocht- of waterschade.

Terugstorten van het aankoopbedrag

Alle tegoeden die ontstaan bij een retourzending worden binnen 7 werkdagen na de dag dat de retourzending in behandeling is genomen teruggestort.

Zichttermijn

Voor elk product dat u bij piest.nl besteld, geldt een zichttermijn/afkoelingsperiode van 14 dagen. Deze periode gaat in wanneer u, de klant, het product in bezit heeft. Na het verstrijken van deze dagen is de koopovereenkomst een feit. Tijdens deze termijn dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking, indien redelijkerwijze mogelijk. U mag het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u het product wenst te retourneren, zal de levering moeten voldoen, conform de door ons verstrekte instructies.

Garantie

Wanneer uw aangekochte product defect raakt, is het zeer fijn om te weten op welke garantietermijn u recht heeft. Bij gebruiksgoederen kan geen aanspraak gemaakt worden op garantie indien het defect door veelvoudig gebruik komt. Fabricagefouten vallen uiteraard wel onder garantie. Alle aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten aangaande garantie en conformiteit.

De wettelijke bepaling stelt dat piest.nl 1 tot 2 jaar garantie moet bieden op haar producten.

Defect product binnen garantietermijn

  • Wij raden u aan om een gedegen omverpakking te gebruiken die om de originele verpakking van het product heen zit, indien redelijkerwijze mogelijk. We willen u ook adviseren om geen stickers en/of andere biljetten op de originele verpakking te plakken en/of te schrijven op de originele verpakking.
  • Voor alle reparatiezendingen binnen de garantietermijn waarbij geen defect geconstateerd wordt, wordt € 50,- incl. btw aan onderzoekskosten berekend, excl. verzendkosten.
  • U dient bij de retourzending een ingevuld retourformulier te voegen met de omschrijving van het defect en daarbij uw NAW gegevens

Overig retour

Levering van verkeerd product

Komt de levering niet overeen met wat u besteld heeft, dan kunt u deze producten uiteraard terugsturen. Wij zullen na ontvangst van uw retourzending het juiste product zo spoedig mogelijk naar u opsturen.

U dient wel vooraf contact op te nemen met onze klantenservice.

Bestelling is beschadigd geleverd

Wanneer u een bestelling krijgt aangeleverd die ernstig beschadigd is en u kunt al zien dat een of meerdere producten defect zijn, kunt u de bestelling weigeren. Neem vervolgens contact met onze klantenservice op om ons in te lichten over uw weigering.

Wanneer u het pakket niet heeft geweigerd, kunt u de zending gratis naar ons terugsturen. Wij zullen na ontvangst van de retourzending een nieuw product zo spoedig mogelijk naar u opsturen. De retourkosten zullen wij uiteraard vergoeden.